Dobre zdjęcia a sprzedaż

Teoria pierwszego wrażenia sprawdza się nie tylko w psychologicznych rozważaniach na temat komunikacji międzyludzkiej. Pierwsze wrażenie to bardzo istotny element każdej każdego produktu, zjawiska i reklamy. Współcześnie niezwykle istotne jest nie tylko co, ale także jak przedstawisz daną rzecz. Szczegóły pozostają na dalszym planie.

W większości jesteśmy wzrokowcami, co udowodniły niejedne badania statystyczne. Fotografia produktowa to nieoceniony element handlu, bez którego sprzedaż produktu spada co najmniej o połowę. Jeśli postanawiasz kupić samochód, telefon czy nawet klawiaturę do komputera, z pewnością zwracasz uwagę na zdjęcia, przeglądając oferty w internecie.

Możesz się tutaj oczywiście oszukiwać, twierdząc, że najważniejsza jest specyfikacja i tylko ze względu na nią wybierasz nowy sprzęt. Masz rację uznając istotność specyfikacji, jednak o tym, który model przyciągnie Twoją uwagę decyduje już estetyka i chwytliwość ogłoszenia.

Każda poważna firma handlowa, zajmująca się promowaniem produktów, posiada w swoich szeregach taką osobę, jak fotograf reklamowy. To człowiek od zdjęć. Jego fotografie sprawiają, że nie wiedząc o tym, że potrzebujesz nowej pralki, zaczynasz to czuć, widząc fotkę na stronie głównej sklepu ze sprzętem AGD.

W rzeczywistości, fotografia biznesowa to co najmniej połowa sukcesu sprzedanego produktu, a w zasadzie ponad połowa gwarancji, że produkt zostanie zauważony i doceniony. Specyfikacje i szczegóły dotyczące danej aukcji czy strony sprzedaży to sprawa drugorzędna. Reklamą rządzi siła obrazu i perswazji, a w dzisiejszych czasach to właśnie przekaz multimedialny gra pierwsze skrzypce