Konsument i rynek reklamy

Co przyciąga Was do danego sklepu? Zapewne wiele osób odpowie, że nie przepada za robieniem zakupów i całą tą konsumpcjonistyczną pogonią. Niestety jesteśmy konsumentami – czy tego chcemy czy nie. Wbrew własnej woli wciska nas się w szufladki i targetuje. Niestety taka jest dzisiejsza rzeczywistość – żyjemy w świecie reklamy i mediów. Jednak nawet jeśli jesteśmy świadomi tego, jak działa rynek reklamy i w jaki sposób skłania się nas do zakupów w poszczególnych sklepach, nie zwracamy uwagi na niektóre chwyty sprzedawców i sami się na nie „łapiemy”.

Każdy z nas musi przecież robić zakupy – ten codzienny rytuał skłania wielu z nas do poszukiwania oszczędności czy korzyści z kupowania albo określonych produktów, albo w konkretnych sklepach. Dlatego tak chętnie konsumenci korzystają z promocji i specjalnych akcji takich jak programy motywacyjne. Programy lojalnościowe w Polsce [biznes.lumo.pl] znane są nie od dziś – choć w porównaniu do zachodu przyszły do nas dość późno, dziś prężnie się rozrastają.

Program lojalnościowy ma skłonić nas do kupowania tylko w danym punkcie. To nie tylko [biznes.lumo.pl] budowanie relacji z klientami,  ale również obietnica oszczędności lub otrzymania nagrody. Nawet najbardziej podejrzliwi klienci chętnie korzystają z programów lojalnościowych. Dlaczego? Tu pojawia się kryterium opłacalności. Wielu z nas po prostu uważa, że skorzystanie z oferty jest po prostu korzystne. Skoro i tak muszę kupować dane produkty mogę robić to bez straty w jednym sklepie – a za tą lojalność wobec marki otrzymam bonus.

Programy lojalnościowe zazwyczaj są skuteczną formą reklamy – oczywiście nie można porównywać ich do takich jej form jak plakaty, lecz niewątpliwie są uczciwą (w większości przypadków) formą, jaką przyciągamy naszych klientów.

 Przeczytaj także:  Dobra reklama podstawą sukcesu