Sposób na dobrego klienta

Nie ma chyba firmy, która nie prowadziła by żadnych działań mających na celu pozyskanie klientów. Ale przecież nie jest tak, że klient raz pozyskany staje się klientem stałym. O jego uwagę i lojalność trzeba stale zabiegać, aby nie zmienił naszych usług na ofertę konkurencji. Oczywiście wysoka jakość usług i konkurencyjne ceny są dla klientów jednym z najlepszych argumentów na korzystanie z naszych usług. Ale istnieją także inne sposoby na zatrzymanie klientów przy marce.

Z pomocą przychodzi nam marketing lojalnościowy [biznes.lumo.pl]. Sama idea opiera na podejściu bazującym na strategii zarządzania, która dąży do przywiązania klienta do marki i zaangażowania go w jej promowanie. Działania firmy koncentrują się na pozyskiwaniu nowych i utrzymaniu dotychczasowych klientów, a także na budowaniu efektywnych relacji z partnerami biznesowymi. Odbywa się to na zasadzie motywowania i nagradzania pożądanych zachowań. Każdy klient subiektywnie postrzega wartość oferty, dlatego jest ona wspierana poprzez techniki budowania świadomości marki, marketingu produktu i właśnie marketingu lojalnościowego.

Jednym ze sposobów wdrażania tej koncepcji jest program lojalnościowy [biznes.lumo.pl]. Są to długoterminowe działania marketingowe, które mają za zadanie budować i podtrzymywać pozytywne relacje na linii zaufany klient-firma. Dobrze dobrana strategia pozwala na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów czy usług, a jednocześnie pozwala zniwelować koszty, które trzeba ponieść na ich dodatkową reklamę i promocję. Najpopularniejszym programem lojalnościowym jest system premiowania punktowego luba rabatowego. System punktowy zakłada nagradzanie każdorazowego zakupu (ewentualnie od jakiejś kwoty) określoną liczbą punktów, które później klient może wymienić na nagrody. Drugim typem jest system rabatowy, w którym każdy kolejny zakup nagradzany jest jakimś rabatem. Firmy, które stosują takie zabiegi marketingowe potwierdzają, że są to działania opłacalne i pozwalają na zwiększenie obrotu firmy oraz pozyskanie większej ilości stałych klientów.

Polecamy również: Dobra reklama podstawą sukcesu