Wprowadzenie programu lojalnościowego w kilku krokach

Każda czy to duża czy mała firma może z powodzeniem korzystać z możliwości jakie daje marketing lojalnościowy, tworząc swój własny, niepowtarzalny i korzystny zarówno dla klienta jak i firmy program lojalnościowy. Systemy lojalnościowe wcale nie są jakoś specjalnie skomplikowane jeśli chodzi o ich tworzenie.Wystarczy jedynie zapamiętać kilka podstawowych zasad.
1. Pytania strategiczne – nie ma idealnego wzorca programu lojalnościowego, dlatego zanim zacznie się go tworzyć warto dokładnie przemyśleć kilka kwestii między innymi jakie cele biznesowe mają być zrealizowane przy jego wykorzystaniu, jaki jest odbiór produktów/ usług oferowanych przez daną firmę, czy wartość nagród oferowanych klientom w programie w żadnym wypadku nie przekroczy generowanych przez nich zysków.
2. Szycie na miarę. Po analizie celów i potencjalnych korzyści można śmiało przystąpić do konstruowania programu lojalnościowego, dopasowanego do firmy oraz produktu czy usługi które z jego pomocą mają zostać wypromowane.
3. Zewnętrzne wsparcie. Warto skorzystać z usług osób postronnych, które są wyspecjalizowane we wdrażaniu i projektowaniu programów lojalnościowych. W razie braku pomysłu to oni pomogą tak opracować program by wszyscy, a przede wszystkim firma mogła wyciągnąć z niego maksimum korzyści.
4. Grunt to skuteczność programu, którą zagwarantują: łatwe w monitorowaniu działania, wartościowe nagrody dla uczestników programu (po to by uznali one że warte są zachodu i poświęcenia czasu na ich zdobycie) oraz dbałość o klienta – doceniony poczuje się ważny i szczęśliwy, więc z całą pewnością jeszcze nieraz sięgnie po produkty czy usługi danej marki.

REKLAMA: biznes.lumo.pl – marketing lojalnościowy